Sık Sorulanlar

İncelerken Sık Sorulanlar

Genel İşlemler

e-kikNet'deki yenilikler nelerdir?

e-kikNet, derin bir ihale ve mevzuat bilgisi gerektirmeyen tasarım özellikleri ve kullanıcı dostu arayüzleri sayesinde idarelerin ihale sürecindeki tüm zorluklarını ortadan kaldırır.

Kullanıcılar, temel bilgilerini kullanarak her türden ihale işlemlerini kontrollü bir şekilde yaparlar.

e-kikNet kimler içindir?

Genel Bütçeli Kurumlar, Katma Bütçeli Kurumlar, Belediyeler, Kamu İktisadi Teşekkülleri, Kooperatifler, kısaca 4734 Sayılı Yasa, ilgili Yönetmelikleri ve Kamu İhale Kurumu tebliğlerine göre ihaleye çıkan tüm kurumlar içindir.

İdareler, satınalma ve ihale servisleri neden e-kikNet'i kullanmayı düşünmelidir?

Herkesin, bir paket programın sağladığı olanaklardan yararlanmak gerektiği konusunda bilgisi vardır. Paket program, belirli bir konu ve amaca göre geliştirilmiş kolay, hızlı ve güvenilir olmalıdır.

Herhangi bir satınalma ve ihale servisinin çalışanı, ihale mevzuatı konusunda uzman olmaksızın ve sınırlı bir bilgisayar bilgisiyle, e-kikNet‘le işe başlayıp karmaşık bilgiler gerektiren tüm işlemleri hızlı ve hatasız bir biçimde düzenleyebilir ve sunabilir.

e-kikNet ile dosyalarınızı değişik birimlere gönderme ve alma, düzenli olarak yedeklemek ve yedekten geri almak gibi işlemleri yapabilirsiniz.

Fiyatlandırma ve Sipariş

e-kikNet'i nasıl edinebilirim?

Satınalma bilgileri ve diğer ayrıntıları öğrenmek için e-posta gönderin.

e-kikNet'in satış bedeline dahil olan hizmetler nelerdir?

Programın satışında verilen ürün paketinde bulunan kullanım kılavuzu, akıllı kilit, lisans kartı ve CD ile birlikte aşağıdaki hizmetler satış tarihinden itibaren 365 gün süreyle ücretsiz verilir:

  1. Yazılımda uygulama sırasında ortaya çıkan programsal sorunların giderilmesi
  2. Oska tarafından yapılan geliştirmeler
  3. Mevzuatta yapılan değişikliklerin işlenmesi
  4. Katsayı, endeks,… gibi değişikliklerin programa işlenmesi
  5. İstendiğinde kullanıcıya telefon ve internet üzerinden kullanım yardımı verilmesi
    azılımda uygulama sırasında ortaya çıkan programsal sorunların giderilmesi

 

e-kikNet'i nasıl deneyebilirim?

Programın deneme sürümünü webden indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.

Lisans kodu olmadan çalıştıracağınız için demo sürümü olarak çalışır ve incelemeniz için yeterli sayıda kayıt yapmanıza olanak tanır.

e-kikNet'i diğer programlardan ayıran özellikler nelerdir?

Yenilikleri izleme ve uygulamaya koyma hızı ile kısa zamanda sektörün öncüsü olan Oska Yazılım, bu unvanı haklı olarak taşıyıp sürdürmektedir.

İnternetten otomatik güncelleme, ürün çeşitliliği, web üzerinden ücretsiz hesaplama ve arama araçları gibi konularda öncü olan Oska Yazılım, bu hizmetleri ile yöresel firmalar olarak çalışıp yaklaşık maliyet ve hakediş programları üreten rakipleri için de yol gösterici olmanın gururunu taşımaktadır.

Hedefi, mevcut ve yeni tüm ürünlerimizde kullanıcı dostu olma özelliğini öne çıkarmak, satış sonrası hizmetlerimizle kullanıcının her an yanında olmak, kullanıcı önerilerini doğru ve hızlı analiz ederek sürekli gelişmek olan Oska Yazılım’daki her çalışanın bilip benimsediği temel ilke şudur;

"Bir ürünün satıldığı gün, yıllarca sürecek yeni bir kullanıcı dostluğunun başladığı gündür."

e-kikNet, sayılan bu birikim ve bakış açısının ürünü olduğu için benzersiz ve çok tutulan bir paket program olarak yerini her geçen gün daha da sağlamlaştırarak yoluna devam etmektedir.

Yükleme ve Uyumluluk

e-kikNet'in sistem gereksinimleri nelerdir?

Programını çalıştırabilmeniz için aşağıdaki sistem donanımı gerekir.

  • Pentium III işlemcili bilgisayar
  • 500 MB sabit disk alanı
  • En az 256 MB RAM 1024x768 veya daha yüksek çözünürlükte monitör
  • Lisanslı Windows 98/2000/XP/Vista işletim sistemi
  • Zengin metin biçimi (rtf) formatını destekleyen editör (MS Word, Wordpad, OpenO, ...)
  • CD Sürücü
  • İnternet bağlantısı
  • Lazer ya da inkjet yazıcı

Ek bilgi notu: Gerçek gereksinimler ve ürün işlevselliği sistem yapılandırmanıza ve işletim sisteminize bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

 

Kullanırken Sık Sorulanlar

Genel İşlemler

Yeni sürümü yükledim. Ancak, dosyalarımı göremiyorum. Tb.... şeklinde uyarı ekranı açılıyor. Neden?

Bu uyarı, yeni sürüm yüklenmiş ancak mevcut dosyalarınızın henüz güncelleştirilmemiş (yeni sürüme uygun hale getirilmemiş)olduğunu gösterir. Yapmanız gereken, Genel İşlemler > Dosya Yöneticisi menüsüne girip Dosyalarımı Güncelle durumunda iken Başlat düğmesi ile mevcut dosyalarınızın yeni sürüme uyarlanmasıdır. Bu pencerede detaylı yardım için F1 Yardım tuşunu kullanabilirsiniz.

İhale Dosyası Satın Alanlar penceresinde yanlışlıkla girdiğim firmayı nasıl silebilirim?

Aynı pencerede (İhale Dosyası Teslim Edenler) bulunan Firma Sil butonunu kullanarak yanlışlıkla girilmiş firmayı silmeniz mümkündür. Ancak; firma dosya teslim etmiş ise bu buton çalışmaz. Eğer Firma Sil butonu aktif değilse;

Bu bölüme Korumaya Al işlemi uygulamış olabilirsiniz.

  1. Öncelikle Destek İşlemleri > Korumaları Kaldır özelliğini kullanarak ilgili yere kadar korumaları kaldırmalısınız.
  2. Daha sonra Teklif Dosyası Teslim Edenler penceresine ulaşarak; sileceğiniz firmanın teklifini Düzelt butonunu kullanarak teslim edilmiş konumundan çıkarmalısınız.
  3. Artık, İhale Dokümanı Satın Alanlar penceresinde Firma Sil butonu aktif hale geldiğinden firmayı silmeniz mümkün olacaktır.

Bu bölüme henüz Korumaya Al işlemi uygulamışsanız, sadece 2. ve 3. adımları kullanabilirsiniz.

İhale Dosyamı başka bir bilgisayara nasıl taşıyabilirim?

Dosya taşımak için programın Genel İşlemler>Dosya Yöneticisi menüsüne girip Dosya Gönder özelliğinden yararlanabilirsiniz. İşlemi doğru olarak tamamladığınızda belirtilen yerde A000000??.GGK şeklinde dosya/dosyalar oluşur. Bu dosyayı/dosyaları dilediğiniz şekilde (Disket, CD, e-posta vs.) taşıyabilirsiniz. Benzer işlemi taşımak istediğiniz bilgisayarda da Genel İşlemler>Dosya Yöneticisi menüsünde yer alan Dosya Getir özelliğinden yararlanarak yapmalısınız.

Tüm bu işlemler için, Genel İşlemler>Dosya Yöneticisi menüsünde iken F1 yardım tuşunu kullanıp detaylı yardım alabilirsiniz.

Yaklaşık Maliyet menüsüne giriş için koyduğum Parolayı unuttum. Ne yapabilirim?

Parolanızı unutmuşsanız, dosyayı bize göndermeniz gerekir.

Bunun için programın Genel İşlemler > Dosya Yöneticisi menüsüne girip Dosya Gönder özelliğinden yararlanabilirsiniz. İşlemi doğru olarak tamamladığınızda belirtilen yerde A000000??.GGK şeklinde dosya/dosyalar oluşur. Bu dosyayı/dosyaları e-posta ile bize gönderirseniz, biz parolayı açıp size tekrar aynı yolla ulaştırabiliriz.

Tüm bu işlemler için, Genel İşlemler > Dosya Yöneticisi menüsünde iken F1 yardım tuşunu kullanıp detaylı yardım alabilirsiniz.

İlan süre ve yerleri hatalı geliyor, ne yapmalıyım?

İlan süre ve yerlerinin Yaklaşık Maliyetinize uygun şekilde olmadığını düşünüyorsanız, öncelikle programınızdaki Eşik Değerler ve Parasal Limitlerin doğru olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir.

Destek İşlemleri > Eşik Değerler  penceresinde hatalı bir değer tespit ederseniz, bunu aynı penceredeki İnternetten Getir butonu ile (internete bağlı iseniz) düzeltebilir, ya da Düzenle butonu ile kendiniz de değiştirebilirsiniz.

Programın oluşturduğu word belgelerinde nasıl kalıcı değişiklik yapabilirim?

Programın Yazdır komutu ile oluşturduğu word belgeleri her yazdırma işleminde tekrar oluştuğu için, yaptığınız değişiklikler bir sonraki yazdırma işleminde etkin olmayacaktır.

Kalıcı değişiklik yapmak istiyorsanız, bunu  Destek İşlemler>Benim Şablonlarım menüsü yardımıyla gerçekleştirebilirsiniz.

Yaptığınız bu değişikliklerin aktif olması için ise, Destek İşlemleri>Otomasyon Ayarları menüsünde Benim Şablonlarımı Kullan konumunda olmanız gereklidir.

Her ay yayınlanan ÜFE ve TEFE katsayılarını programa nasıl ekleyebilirim?

TÜİK tarafından her ayın başında (3. günü Saat:17:00'da) yayınlanan ÜFE ve TEFE katsayılarını, yayınlandığı andan itibaren 1-2 dakika içinde kullanıcılarımızın alabileceği ortama aktarıyoruz. Bu katsayıları programınıza dahil etmeniz için iki yolunuz var:

  1. Programın yüklü olduğu bilgisayarda internet bağlantınız varsa, Genel İşlemler>Güncelleme Yöneticisi menüsüne girmelisiniz. Bağlantınızın düzgün olması koşuluyla, bu menüye girdiğinizde TEFE ve ÜFE dosyalarınız güncellenmiş olur.
  2. Eğer İnternet bağlantınız yoksa; sayfalarımızdan veya bizleri telefonla arayarak öğrendiğiniz yeni katsayıları, Araçlar >TÜİK ÜFE/TEFE Endeksleri ile açılan pencerelerdeki Düzenle butonunu kullanıp kendiniz de girebilirsiniz.

Her ay yayınlanan ÜFE ve TEFE katsayılarını programa nasıl ekleyebilirim?

TÜİK tarafından her ayın başında (3. günü Saat:17:00'da) yayınlanan ÜFE ve TEFE katsayılarını, yayınlandığı andan itibaren 1-2 dakika içinde kullanıcılarımızın alabileceği ortama aktarıyoruz. Bu katsayıları programınıza dahil etmeniz için iki yolunuz var:

  1. Programın yüklü olduğu bilgisayarda internet bağlantınız varsa, Genel İşlemler>Güncelleme Yöneticisi menüsüne girmelisiniz. Bağlantınızın düzgün olması koşuluyla, bu menüye girdiğinizde TEFE ve ÜFE dosyalarınız güncellenmiş olur.
  2. Eğer İnternet bağlantınız yoksa; sayfalarımızdan veya bizleri telefonla arayarak öğrendiğiniz yeni katsayıları, Araçlar>TÜİK ÜFE/TEFE Endeksleri ile açılan pencerelerdeki Düzenle butonunu kullanıp kendiniz de girebilirsiniz.

Yeni sürümü nasıl edinebilirim?

Yeni sürüm edinmek için iki yol vardır:

  • İnternete bağlanabiliyorsanız;
    • Genel İşlemler > Güncelleme Yöneticisi menüsüne ulaşıp güncel sürümü kullanıp kullanmadığınızı gözlemleyin. (Sol üst bölümde "Güncelleme Yöneticisi'nin Yeni Sürüm Kontrolü'nü Yap" yanıp sönüyor ise, önce bu yazıyı tıklayarak güncelleme yöneticisinin yeni sürümünü almalısınız.) Güncellenecek Dosyalar bölümünde yeni sürüm de dahil olmak üzere güncellemeniz gereken dosyalar listelenir. Gerekli işaretlemeyi kontrol edip Karşıdan Yükle düğmesi ile güncelleme işlemini tamamlayabilirsiniz. Bu işlem bittiğinde, Dosyalarımı Güncelle özelliğini çalıştırmanız gerekmektedir.
    • Ürün sayfamızdan (e-kik.com) Kurulum İşlemi yazısına tıklayıp, açılacak sayfadaki açıklamalar doğrultusunda yeni sürümü kolaylıkla yükleyebilirsiniz.  
  • İnternete bağlanamıyorsanız, destek hattını kullanarak CD talep edebilirsiniz. Yeni CD ulaştığında, ön yazıya uygun olarak programı kurmanız gerekecektir.

Unutmamanız gereken, her iki durumda da işleme başlamadan önce herhangi bir olumsuzluğa karşın, C:\e-oska dizininin yedeğini almaktır.

Programdaki yenilikleri nasıl takip etmeliyim?

Programda yapılan tüm güncelleme çalışmalarını sitemizden takip edebilirsiniz. Güncel sürüm numarası, sizin kullandığınız programın sürüm numarasından (ana pencerenin sol üst köşesinde yazan) farklı ise yeni sürümü almanız doğru olacaktır.

Yeni gelen CD ile programı güncelledim. Ancak, Lisanssız Kullanıcı durumuna geçtim. Ne yapmalıyım?

Öncelikler Genel İşlemler > Lisans Kodu Girişi'nden Lisans Kodunuzu kontrol edin. Eğer doğru yazılmış ise ve internete bağlı iseniz; Genel İşlemler > Güncelleme Yöneticisi menüsüne girerek İdarenin Kimlik Bilgileri işaretli iken Karşıdan Yükle düğmesine basın ve işlemi tamamlayın. Düzelmiyorsa Destek Hattı'nı arayabilirsiniz.

Programı ilk kez kurdum, ancak Lisans Sahibi bölümüne, "Bu program Deneme Amaçlı ." yazıyor. Neden?

Öncelikle Genel İşlemler > Lisans Kodu Girişi menüsünü kullanıp, gelen pencerede Lisans Kodunuzun yazılıp yazılmadığını veya doğru olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Kurumunuza verilen Lisans Kodu, Yazılım Lisans Kartında ve CD kılıfının üzerine yapıştırılmış olan etikette yer alır. Lisans Kodunuzu girerek Tamam butonuna basın. Programın ana penceresinde idarenin adı belirecek ve Lisanslı Kullanıcı durumunda olduğunuz yazacaktır.